Summa sidvisningar

3 okt. 2010

Choklad en passion,

I min butik kan man köpa den allra godaste choklad
man kan tänka sig,
Och som ni alla vet.
*Choklad är själavård, absolut inget man blir tjock av*
Till kaffet passar choklad som är ca 50%, i smakerna apelsin,
apricos, vanilj och kanel.
Till rödvinet föredrar jag den
som är drygt 70% med smaker av
Ingefära, svarta-vinbär, körsbär
chili och mint, ja minten är ju inte så god till
vin, dem kan man krossa över vaniljglass.

Jag har blivit bjuden av min leverantör på
chokladmässa den 13/10.
Det ska bli spännande att prova deras
ekologiska choklad.

* kanske den dyker upp i butiken*

Jag tänker ta en heldag och strosa
runt i Stockholm och njuta av alla
underbara antikaffärer i gamla stan
innan mässan börjar.
Jag tar med mig maken som sällskap.
för han har störst plånbok*Fniss*.

God natt nu väntar sängen.
Kram Iréne.

1 kommentar:

  1. Hej Iréne!
    Guuuudagotttt!!!!
    Precis som du säger, är det ingen fara att ta en chokladbit eller 2 , om dagen till kaffet eller téet, eller vad man nu vill ta det till (detta är ju faktiskt bevisat)...men då ska man se till att hålla sig till BRA choklad , mörk choklad.
    Precis den som du tycks fylla dina butikshyllor med =)!

    Chokladmässan var jag och maken på , för många år sen, det var helt underbart!
    Bra val att ta med maken, de har oftast störst plånka , fniss tillbaka ;)!

    Ha en god natt och en fin start på veckan!
    Kram/
    Luiza

    SvaraRadera