Summa sidvisningar

7 okt. 2010

Mitt hem och min trädgård. och en mysko fjäril.






Så här ser vårt hus ut,
ni kan också se vårt stora gråpäronträd med
sina vackra blommor
Det är också bra under varma sommardagar
då den ger skön skugga.


Baksidan på vårt hus,
där vi har altan och grill.

På vår förstukvist har vi kvällssol
och det är underbart att sitta här och mysa,
det vackra slagbordet är tyvärr sålt* snyft*
jag saknar det verkligen.


Lekstugan som maken byggt till barnbarnen.

I vårt Åkeröträd växer en kaprifol
ända upp i toppen, det är väl inte så
bra för trädet men det är vackert och doftar
gott när man tar en kvällsfika här.


Här inne bakom dubbeldörrarna håller jag till
när jag måla och snickrar, ja det är ju mest
maken som snickrar och tur är väl det,
man vill ju inte slå sig på tummen.
Bakom den enkla dörren finns ett förråd
och en trappa upp till sonens lägenhet,
där han huserar på hela övervåningen.


Är det någon som vet vad det här är för slags
fjäril? Jag har letat överallt men inte
kunnat hitta den någonstans.
Den är verkligen annorlunda, kanske en hemlig
spion från det militära.
Ber om ursäkt för den dåliga skärpan på bilden.

Nu får det vara bra för denna gång
må gott
Iréne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar