Summa sidvisningar

6 dec. 2011

Julbockar

Nu har dom kommit fram ur sina skåp,
mina julbockar.
Flera är loppisfynd,
mest glad blir jag om jag hittar
en
som har några är på nacken.

Den stora *MARBOBOCKEN*
som jag köpt på
Taxinge Julmarknad för
flera hundra
har råttorna varit på
,
käkat upp hela fina skägget.
Ja det är ju som vanligt att
odågorna kommer in på hösten.


Den första snön kom inatt,
men det var bara några fjun,
nu vill vi verkligen ha lite vitt ute,
när man som jag bor på landet så kan
man ju inte gå ut om kvällarna
man ser ju inte ett smack.

Nu får det gärna snöa
ända fram till jul.


Iréne

1 kommentar:

  1. Var ute på nätet och kollade runt lite på olika bloggar. Och råkade hamna här hos dig Irene. Om du inte har något emot det, så kommer jag att följa din blogg. Själv har jag mitt älskade lilla paradis på landet i Småland. Gillar naturen, djur trädgården, fotografera, loppis mm. Listan kan göras lång..Hahaha!!! Önskar dig och din trevliga blogg, en underbar dag. Hälsningar från Annika !

    SvaraRadera