Summa sidvisningar

15 dec. 2011

Julpiff

 Idag har jag gjort ett par
ovala kransar med mjuken 
spansk mossa, lärkkottar
 och charmiga julband.


 Lite närbilder på kransarna som sitter på
mina skåpdörrar i hallen

Jag gillar dom jättemycket och
ska nog göra ett par till som får hänga 
fönsterna i sovrummet.


Ljusfat inhandlat på Järners rum i Mariefred.
Hos Pia kan man hitta många fina saker.
Ljuslyktorna köpte jag av henne förra året 
och tillsammans med några blad från
järnek blev det en fin och enkel dekoration.


 Till julmiddagen ska fatet pimpas lite mer,
har inte riktigt bestämt mig för vad ännu
det är ju en hel vecka och lite till kvar 
så det hinner ändras många gånger.

 Min fina kastrull har blivit med vit 
multihyacint och lite kuddmossa
Oftast är det enkla vackrast.

Ja lite juligt börjar det bli.

När det blir jul är vi så många så oftast får
mina dekorationer komma i andra hand,
bordet står på andra ledden
och det är så mycket porslin,
mat och annat på bordet,
så allt brukar lyftas bort.


Men i år ska jag allt vinna.
Jag vill ha min nya kära röda kastrull,
mina röda ljus 
mina röda tulpaner,
för i år är julen riktigt röd hos oss.

Nu är det dax att knyta sig få man
orkar vara kreativ på jobbet också,

Så god natt
Iréne
   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar