Summa sidvisningar

8 dec. 2011

Loppiiiiiiiiiiiis

Va är nu detta???
Skulle inte jag sluta gå på loppis??

Neeeej!
Vem har nånsin påstått det?

Inte jag i alla fall.
Nu har jag fyndat riktigt duktigt, är sååååå nöjd.

En stor vacker bricka,
och vad ska jag nu med den till undrar ni säkert?
Vadå till!!

I min värld kan den bara få vara
en stor vacker bricka.
och i min värld så kan man ha den
på bordet, på väggen, på golvet.
i köket, i hallen, i badrummet :)

En bricka till olalaa.

6 st vackra vinglas i kristall för bara 100kr,
hur galet är inte det?
man tror inte sina ögon.
Det blev ett snabb affär innan hon skulle ångra sig,

jag har ganska dåligt pokerfejs när jag blir för ivrig.


Denna underbara emaljerade kastrullen
kunde jag inte motstå.
ska nog plantera lökar i den till julbordet
Tazetter eller vita hyacinter
får det nog bli.


Bland de bästa av dagar.
*om jag själv får välja*


Tjao från
*Loppisdrottningen*

3 kommentarer:

  1. Tjao Irene ! Vilka vackra ting, du har fått tag på. Ja, det finns mycket man kan göra med loppisgrejer...Lycka till med den oranga kastrullen, de var ju populära på 60/70-talet (tror jag) Önskar dig en fin adventhelg. Kram från Småland !

    SvaraRadera
  2. Jag måste bara få säga, att du välkomnar inte dina nya följare med glädje precis... För mig hör det till, att man bemöter sina medmänniskor, och svarar på kommentarer, när man visar, och lägger ut någonting.. ???

    SvaraRadera
  3. Hej hej! Fina vinglas. Vi köpte också våra på loppis för 100-lappen. Är det verkligen kristall? Vet du nåt om dem. Tillverkare? Serie/år?

    /Sara i Norrköping

    SvaraRadera