Summa sidvisningar

24 maj 2012

amplar och lyktor

 Idag har jag hängt  ut amplar och
 ljuslyktor i trädgården


 En söt klöver från Maili Haskel.
 satte jag i denna ampel
som med tiden förhoppningsvis
kommer att breda ut sig fint.

Denna fina ljuslykta kommer också från 
Maili Haskel,
vilken tur att  det stod 
 *Iréne* 
på den så att ingen annan köpte
 den före mig,
nu hänger den i lilla eken vid 
favorit fikaplatsen.

Helt lovely


Grönt är skönt.
Ja nu är det verkligen grönt och härligt
 ute men det går för fort.
allt blommar över i ett nafs
man borde kunna konservera tiden
så man fick njuta mer av våren.


Nu fortsätter jakten på fler lyktor,
kanske kan jag hitta några på
 bakluckeloppisen 
vi har lördagen den 2/6
vid gula industrihuset 
i Stallarholmen
ca 30säljare har anmält sig redan
fler platser finns kvar.
för er som vill sälja
ring mig på
0707542705
annars kan ni bara 
komma och fynda eller fika på 
Printz bageri.

Iréne


1 kommentar:

  1. Vilken tur att jag kikade in här hos dig och fick se att det är bakluckeloppis i Stallarholmen=) Dit har jag inte så långt att åka.

    Det är mycket fint du visar här hos dig. Lyktor i trädgården kan man inte få för många av.

    Ha en fin fortsättning på veckan!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera