Summa sidvisningar

1 maj 2012

Växthusdrömmar


  Idag har jag äntligen fått börja i växthuset
Det har ju varit så förbaskat kallt så
man ligger lite efter i sådden,
men nu har jag petat ner några fröer
känns skönt att få lite jord under naglarna.
 Vi har tänkt gjuta ett stort betongbord
för det är  tänkt att vi ska kunna äta i växthuset,
 men så länge får mitt antika bord stå här.
så idag fick det bli lite fika med gubben.

 Mitt fina gamla pelarbord
passade in hur fint som helst 
tillsammans med det underbara 
olivträdet och
den  gröna  blomsterdörren 

  
Några gamla trälådor från
 *Stockholm* och *Pressbyrån* 
blir perfekta till tomater och annat mums.
man är ju lite nyfiken vad som
transporterats i dom.

 Måste verkligen hitta fina stolar, 
dom röda är inte helt rätt men
får duga så länge.

  
Pimpad trästege.

Den fina vildpelargonen
jag köpte på trädgårdsmässan 
växer så det knakar och har här fått sällskap
av två underbara taklökar i
järnkrukorna köpta hos
 Maili Haskel i Gula industrihuset,
som jag berättat tidigare så har hon helt
underbara blommor och saker 
så jag får nog ta en sväng förbi henne
snart igen, man hittar alltid något.

Nu är det kväller
och jag ska fortsätta
mina växthusdrömmar.
Iréne


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar