Summa sidvisningar

7 maj 2012

Mer från växthuset.



Ett sånt här vackert betongbord skulle man 
ha i växthuset, eller hur?
Så det blir till att gjuta ett.
Men jag tar nog 
* my handy man*
 till hjälp när det är så stort.
tjoho!!
Ja så får det bli.



Prynadsäpple i grått och turcos passade 
fint på mitt vackra fat som jag köpte på
trädgårdsmässan.

Lycktan i turcos kunde jag inte
motstå så den fick följa med hem från jobbet,
Just nu bor det ett litet skott
 från en vildpelargon i den.
*lovely*

Liten doftviol i en söt kruka som
 vi ärvt efter makens mormor.
Det är så fint med dessa gamla
krukor och när man vet vem som haft
dom så känns det extra roligt.


Den underbart vackra ampeln från 
Gustavsberg anno 1922
har vi också ärvt av makens mormor.
Jag har knutit i tjärsnöre så
det ska hålla ordentligt.
för man vill ju inte att den ska falla i backen.

Se så vacker den är och med en vildpelargon
i sig blir det vilt och vackert.

Vildpelargonens skira blommor.

Lyckan, äpplet o violen
hittar ni hos 
Rosenius Blommor 
i Strängnäs 

Nu ska jag
slumra in i mina
växthusdrömmar.
Godnatt.

Iréne


1 kommentar:

  1. Hej Irené!
    Jag var hos dig och kikade i går kväll, men så var jag tvungen att avsluta. Hann inte lämna någon hälsning, men nu så fick jag till en! Vad härligt med växthuset och vad fint huset är! Verkligen en dröm!

    Kramar
    Karin

    SvaraRadera