Summa sidvisningar

2 aug. 2010

Min vackra murgröna är död.

Vår kalla vinter tog min murgröna,
jag sparade alla långa revor och
gjorde en krans av dom
den hänger i vårt uterum.
I uterummet finns också en vanlig hängränna
på bilden är det penséer, som brukar jag plantera
lagom till påsken, sen åker som ut i trädgården när dom blir för stora.
Just nu finns i rännan taklök och hjärtan på tråd,
det är det enda som tål värmen, soliga
dagar får vi 50grader därute.
Ska visa en bilder på dom senare.

Det var fler saker som strök med i vintras,
några rosor och vårt kära persikoträd
det gör mig mest sorgsen för
det växer så sakta.

Nu ska jag inte plantera något mer i
denna trädgård för vi håller
på att bygga nytt så det blir bara
planering inför det nya.*så spännande det ska bli*

Idag REGNAR det IGEN
Hur mycket kan det komma egentligen?
Vi får väl snart ta fram kanoten när vi ska hämta posten.

Fast det är ju bra för svampen i skogen med mycket regn.
så jag får väl ut och leta.

Må så gott
Iréne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar