Summa sidvisningar

31 aug. 2010

Nostalgi.



Idag visar jag en fin gammal symaskin.
Jag minns när jag var barn och fick prova min
mormors symaskin, ( det är dock inte denna)
hur man fick stå och trampa för att nå ner.
Jag kan däremot inte komma ihåg om jag
fick till något vettigt när jag sydde
men kul var det.

Den här har jag målat till en
tjej i Strängnäs.
Hos henne finns flera målade möbler från mig,
hela hennes hem är shabby och trevligt.
Idag blir det en sväng till IKEA,
så det är bäst att hålla i plånboken.
*Ibland känns det absolut nödvändigt,
att köpa något absolut onödigt*

är det inte ofta så?

Må gott
Iréne

2 kommentarer:

  1. Ja Ikea har en del nödvändigheter som man måste släpa hem=). Och ja jag har köpt vasen hos dig men jag använder den oftast som vas även om jag vet tt det är en ljus"fot". Webbutiken går finfint jobbar just nu som en tok på marknadsföring=)Ha en fin helg/Annica

    SvaraRadera
  2. Kul att du kikade in hos mig så jag hittade till dig. Nu ska jag kika runt lite hos dig.
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera